Skip to content

Poppenkleertjes

september 20, 2010

In juni kreeg ik van Aenea’s juf een aantal popjes mee naar huis om ze in het nieuw te steken.
Ik had er zo veel zin in, ik ging pyjama’s maken, en een baljurk, en een dekentje, en… en… en…

Om onverklaarbare en waarschijnlijk zeer duistere redenen begon ik 2 dagen voor de school begon aan mijn project.
Paniek! Want de patroontjes voor babykleertjes die ik in gedachten had pasten helemaal niet. Mijn goedbedoelde ideeën vlogen één voor één de deur uit.

Na wat rondsurfen vond ik dit en ook deze gratis tutorial van Oliver + S kwam mijn richting uit.

Een patroontje voor een schortje vond ik in mijn stapel naaiboekjes…

En het werd weer gezellig ten huize Ake. 😉 Ondertussen heb ik 3 poppen van een nieuwe outfit voorzien en heb ik nog heel veel goesting de volgende 2 te kleden.
Binnen een paar jaar lach ik hier waarschijnlijk om, dat de beginnende naaister in mij die voor zo iets simpel een patroontje nodig heeft 😉

Als jullie nog ideetjes of patroontjes hebben, mag je het altijd laten weten!

2 reacties leave one →
  1. Vera permalink
    september 26, 2010 8:45 am

    Dag Ake,

    ik heb je site via mijn man Joeri El Hazimi. Ik ben namelijk op zoek naar de ouderwetse stoffen geruite knutselschorten die je op school moest dragen. En ik kan ze niet vinden. Denk je , dat je tegen betaling 2 a drie knutselschorten ( met lange mouwen) in elkaar kan zetten? Het is voor onze dochter van 7 en de zoon van 4. Of is dat niet jou ding? Rinkelt bij jou een belletje als ik het over die verfschorten heb? ( Joeri wist totaal niet waarover ik het had)

    Groetjes Vera Vandoninck

Geef een reactie

