Skip to content

Smock jurkjes!

juli 15, 2010

Ik heb de naaimachine nog maar enkele maanden geleden ontdekt. Waarom weet ik niet, maar opeens stond ik met een naaimachine thuis, een impuls aankoop, maar ik heb er nog geen seconde spijt van.
Veel kan ik nog niet, van ritsen heb ik nog steeds schrik, maar smocken, dat kan ik!

De verhalen van meisjesmama overtuigden me om het ook eens te proberen. En op een paar domme beginnersfoutjes na, lukt het heel vlot.
Een jurkje voor mijn dochter, Aenea (links op de foto) en haar nichtje Hannelore zijn de eerste resultaten.


(foto gemaakt met iPhone)

5 reacties leave one →
  1. juli 15, 2010 9:58 am

    heel mooie jurkjes!

    mijn eerste ritsen zijn intussen gezet (niet zo moeilijk als ik had gedacht trouwens, gewoon doen!)

    Aan smocken daarentegen ben ik nog niet begonnen, heb jij ergens een handleiding of patroon daarvoor?

    groetjes
    wentiti

    • juli 15, 2010 10:03 am

      Dank je wel! Ik ben nu trouwens een smock kleedje aan’t maken voor mezelf met de stof van Vermiljoen 😉

      Een jurkje voor jezelf? Dan zou dit iets kunnen zijn: http://store.phatfabric.com/hogidrandtop.html

      • juli 20, 2010 1:46 pm

        Dank je voor de tip. Leuke stofjes daar ook, en goedkoper dan bij ons. Alleen is het niet duidelijk wat de verzendingskosten zijn… het zal dan wel op hetzelfde bedrag uitkomen waarschijnlijk

  2. prutsen permalink
    juli 17, 2010 8:46 am

    Heel mooie jurkjes!
    De aankoop van mijn eerste naaimachine was bij mij ook een impulsbeslissing. Opgelet: verslavingsgevaar! 😉

Geef een reactie

